כלי נגינה עם מיתרים

אהבתם? שתפו!

מבין כלי הנגינה הרבים, ישנה קטגוריה שלמה של כלי מיתרים. אותם כלים מפיקים צלילים ייחודיים, אשר אותם אמנים רבים משלבים במוזיקה שהם מייצרים. כמו כן, אנשים רבים נהנים מנגינה על כלי מיתר כתחביב, שבו הם משתמשים במפגשים חברתיים וכדומה. במאמר הבא ניתן לקרוא על סוגים של כלי מיתר, וכן על טיפים שמומלץ ליישם בטרם רכישת כלי מיתר.

 

סוגים של כלי מיתר

מכלי המיתר השונים, ניתן למנות את הבאים:

  • גיטרה חשמלית – מדובר בכלי נגינה שדומה לגיטרה, אך את הצלילים שהוא מפיק מוגברים בעזרת חיבור למגבר ייעודי.
  • יוקללה – היוקללה הינו כלי נגינה ששייך למשפחת כלי המיתר המסורגים. אותו כלי נראה כגרסה קטנה של גיטרה, בעל ארבעה מיתרי גיטרה שעשויים ניילון. בנוסף לצורתו המקורית של היוקללה, ישנן גרסאות נוספות המשלבות ייחודיות של כלי מיתר אחרים עם הצורה והכיוון המוכרים של היוקללה (כמו בנג’ו ובס).
  • גיטרה קלאסית וגיטרה אקוסטית – אמנם, שני כלי הנגינה בעלי נקודות דמיון רבים, אך ישנם כמה הבדלים שבאים לידי ביטוי גם בצליל שכל כלי נגינה מפיק.

ההבדלים בין גיטרה קלאסית לגיטרה אקוסטית

בין גיטרה קלאסית לגיטרה אקוסטית ישנם כמה הבדלים, כגון:

  • סוג המיתרים – ההבדל העיקרי בין גיטרה קלאסית לאקוסטית, טמון בסוג המיתרים או יותר נכון לומר במיתרים הראשונים של הצלילים היותר גבוהים. שכן, בגיטרה קלאסית אותם מיתרים עשויים מניילון, וכן הם יותר עבים. על כן, הם מאפשרים נגינה נוחה יותר. לעומת זאת, בגיטרה אקוסטית המיתרים עשויים ממתכת, והם דקים יותר.
  • מתיחת המיתרים – בנוסף, קיים הבדל ברמת המתיחה של המיתרים. שכן, בעוד שבגיטרה אקוסטית המיתרים יהיו יותר מתוחים, בגיטרה קלאסית המיתרים יהיו רופפים יותר.
  • רוחב הצוואר – בגיטרה אקוסטית, הצוואר צר יותר בהשוואה לצוואר ממוצע של גיטרה קלאסית. כמו כן, המרחק שבין הצוואר לבין המיתרים בגיטרה אקוסטית, לרוב יהיה יותר קטן ביחס למרחק שיש בגיטרה קלאסית.
  • צלילים שונים – הצלילים של הגיטרה האקוסטית, יהיו מתכתיים יותר, עם הרמוניות גבוהות יותר. לעומת זאת, בגיטרה קלאסית הצלילים שמופקים יהיו יותר רכים. כמו כן, בגיטרה אקוסטית ניתן להנות מניגון אקורדים ובסים באיזון יותר טוב בהשוואה לגיטרה קלאסית.
  • נגינת אצבעות וניגון מפרט – מפני שצוואר הגיטרה האקוסטית צר יותר, רמת המתיחות של המיתרים רבה יותר. כמו כן, מכיוון שהמיתרים עשויים מתכת, נוח יותר לנגן בעזרת מפרט ולא בעזרת האצבעות.

 

כיצד לבחור כלי מיתר

על מנת לבחור נכון בכלי מיתר, מומלץ ליישם את הטיפים הבאים:

  • הטעם האישי של כל אחד – הדבר הראשון והחשוב ביותר, הוא לפעול מתוך הטעם האישי של כל אחד. על כן, במידה וישנה העדפה לכלי מיתר מסוים, מומלץ ביותר ללכת עם הלב ולרכוש את הכלי המועדף.
  • התאמה לתקציב – ישנם כלי מיתר יקרים יותר, בעוד שכלים אחרים יכולים להיות מתאימים גם כשיש תקציב יותר קטן.
  • ניידות – במידה ורוצים להנות מכלי המיתר גם בנסיעות וטיולים, מומלץ להיות ערים גם לגודל הכלי. על כן, ישנם כלי מיתר קומפקטיים יותר, כמו היוקללה, שיכולים להתאים יותר.
  • סוג הצליל הרצוי – מבין ההבדלים שיש בין כלי המיתר השונים, יש גם הבדל בצליל שכל כלי מפיק. על כן, יש לבחור את הצליל שרוצים להפיק, ולבחור בכלי הנגינה המתאים.

 

מהיכן מומלץ לרכוש כלי מיתר

כאשר רוצים לרכוש כלי מיתר, יש לגשת לחנות ייעודית לכלי נגינה. אמנם, ישנן חנויות כלי נגינה רבות, אך אין הדבר מחייב כי כולן איכותיות. על כן, להלן כמה דגשים שחשוב לקחת בחשבון טרם שבוחרים חנות כלי נגינה:

  • המלצות חיוביות – בין הדרכים היעילות ביותר לבחירת חנות כלי נגינה, היא קבלת המלצות חיוביות. על כן, ניתן לקבל המלצות מחברים, בני משפחה או מכרים מהעבודה, אשר רכשו בעבר כלי מיתר והיו מרוצים הן מהמוצר והן מהשירות שקיבלו.
  • התייעצות עם מומחים – על מנת להבטיח רכישה נכונה, ניתן להתייעץ עם נגנים מקצועיים. שכן, אותם נגנים מטבע הדברים רכשו בעברם כלי מיתר, לכן אלה יוכלו לתת את ההמלצות היעילות והמקצועיות ביותר.
  • מחירים משתלמים – על מנת לחסוך בהוצאה הכספית לטובת רכישת כלי מיתר, מומלץ לערוך סקר שוק. שכן, בעזרת סקר שוק קצר ניתן לערוך השוואת מחירים, ולבחור בחנות עם המחיר המשתלם ביותר. אך יש לציין כי לא מומלץ לפעול מתוך שיקול כלכלי בלבד, אלא ליישם את כל הטיפים המובאים ברשימה. זאת משום שמחיר זול מדי, עשוי להעיד על כלי מיתר באיכות ירודה.

במידה ואתם מחפשים כלי מיתרים, ואינכם מוכנים להתפשר על איכות, גם אם אינכם מכירים את שמות של כלי מיתר הגעתם למקום הנכון.

אנו חנות המוזיקה לבמה, מתמחים באספקת כלי נגינה וציוד מוזיקה מבית המותגים המובילים ביותר בתחום. אנו עושים את מרב המאמצים על מנת להעניק לכל אחד מלקוחותינו הרבים את השירות האדיב ביותר, ואת המוצר המקצועי ביותר, והכל במחירים משתלמים במיוחד. בין אם מדובר על רכישת גיטרה או כינור, אצלנו תמצאו את המענה האידיאלי עבורכם.

צוות העובדים המקצועי שלנו ישמח לעמוד לשירותכם לכל שאלה והתייעצות.

טל: 04-602-3604

אולי יעניין אתכם גם:

בלוג

איך לבחור סקסופון: כל מה שאתם צריכים לדעת

כשמדובר בבחירת סקסופון, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון, כדי להבטיח את מציאת...
בלוג

עולם של צלילים ויצירתיות: אורגנית לילדים קטנים

עבור ילדים רבים, נגינה היא דרך נפלאה לפתח יצירתיות, ביטוי עצמי ותיאום עין...
אולפן הקלטות ביתי

ציוד פודקאסט – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שקונים

ברוכים הבאים לעולם הפודקאסטים! בסרטו זה, נעזור לכם להבין אילו ציודים דרושים לכם...
בלוג

חשיבותה של אקוסטיקה למשרדים: שיפור הפרודוקטיביות והנוחות

בהמולה של חיי המשרד, היבט אחד שלעתים קרובות מתעלמים ממנו, הוא השפעת האקוסטיקה...
אולפן הקלטות ביתי

מדריכים בעברית להתקנה והפעלה של כרטיסי קול ICON Pro Audio

שימו לב! בזמן תהליך התקנת ה-Driver הכרטיס קול צריך להיות מחובר פיזית למחשב...
בלוג

בחירה נכונה של רסיבר מומלץ לשנת 2024

בד בבד עם עליית הביקוש למערכות קולנוע ביתיות ומערכות שמע, גבר הביקוש גם...

ציוד הגברה, תאורה וכלי נגינה

מק"ט: ICON HP-200
207

קיים במלאי

מק"ט: CAT8-1C 50M
1,452

קיים במלאי

מק"ט: CAT6-1C 50M
1,263

קיים במלאי

מק"ט: 26161 BH60
565
12% הנחה
מק"ט: KST-650
1,530
1,740
12% הנחה
מק"ט: KST-630
1,220
1,380

קיים במלאי

מק"ט: BAG-39-BLUE
176
15% הנחה
מק"ט: UK-MA5-26 PACK
585
690

ציוד אולפן ו-DJ

זה מקרין לי לרגל

עד הפינות החשוכות

השיר שלנו

היי, שנתחבר?

כל הקטגוריות