פטיפונים מומלצים עדכניים

אהבתם? שתפו!

למרות התפתחות הטכנולוגיה, אף מוצר לא יכול להחליף את האיכות הייחודית של האזנה למוסיקה מתקליט. אי לכך, בימינו משגשג שוק מתחדש של פטיפונים מודרניים. בשורות הבאות יוסבר אילו איכויות פטיפון מודרני מספק ואילו פטיפונים מומלצים יש בשוק.

 

פריחתו המחודשת של הפטיפון 

עבור מרבית האנשים, תקליטי ויניל ופטיפונים הם אמצעי שמע ווינטג’ עתיקי יומין שכבר חלפו מהעולם. מה שהם לא יודעים הוא שבכל העולם שוק התלקיטים ממשיך להיות רלוונטי, כאשר ממשיכים להדפיס תקליטים וגם מרבית האלבומים החדשים מוצעים בפורמט הזה. יתר על כן, מי שבאמת מבין במוסיקה וסאונד, מכיר ומעריך את האיכות של תקליטים אנלוגיים על פני אמצעים דיגיטליים עכשוויים.

 

האיכות של הסאונד בפטיפון אנלוגי

סאונד שמפיק פטיפון אנלוגי שונה מהסאונד המופק על ידי מערכת שמע דיגיטלית. לסאונד של תקליטים המנוגנים בפטיפון יש נטייה להיות יותר מפורט ומעודן עם חוויית שמע מאוזנת.

מאידך, ברבים מהתקליטים שומעים רעש רקע, אשר עבור אוהבי הז’אנר עדיף על פני השקט המוחלט והלא טבעי של אמצעי שמע דיגיטליים. וכמובן, איכות הסאונד המתקבלת הינה פועל יוצא של באיכות ההקלטה של התקליט ומידת העומק והדינמיות שלה.

 

לחזור לאופי ולאיכות ההאזנה של פעם

מלבד איכות הסאונד הייחודית לתקליטים, החזרה לפטיפון נובעת גם מרצון להתנסות באופי שונה של חוויית שמע ומוסיקה. בעולם המודרני, גם המוסיקה מדברת בשפה של סיפוקים מיידיים ואינספור אפשרויות בחירה מיידיות, עם מעבר מיידי בין שירים לזמרים. ובמילים אחרות, בימינו ההתייחסות למוסיקה היא כמו למסיבה עם תקליטן שמעביר את המאזינים משיר, מזמר ואלבום אחד לאחר, תוך כדי דילוג על סגנונות וזמנים.

לעומת זאת, האזנה למוסיקה בתקליט עם פטיפון מעניקה ערך אומנותי ומעמיק, תוך התייחסות לאלבום כיצירה שלמה, כאשר יש ערך לבחירת השירים וסידורם ומסר שיוצר המוסיקה מבקש להעביר מתחילתו ועד סופו. כך מתקבלת תרבות האזנה רציפה, הרבה יותר אמיתית עמוקה, רצינית ומחייבת, עם הורדה של הקצב וכניסה לאווירה הספציפית שהאלבום מייצר.

 

לחזור לאמצעי האזנה מוחשיים

עוד סיבה הגורמת לאנשים לחזור ולשמוע מוסיקה בפטיפון, הוא הרצון להתחבר לאמצעי מוסיקה גשמיים ומוחשיים. כלומר, לתקליט פיזי שיש לו עטיפה וכריכה, חוברת עם מילות השיר וכדומה. את התקליטים ניתן להניח על מדף וכך ליצור אוסף מוסיקה מוחשי, להבדיל מאוספי מוסיקה וירטואליים על גבי אמצעי תקשורת דיגיטליים.

 

דגשים לבחירת פטיפון מודרני

 אם אתם מתכננים לקנות פטיפון מודרני, ישנם מספר פרמטרים שכדאי לתת עליהם את הדעת:

  • מנוע- פטיפונים פועלים באמצעות מנוע קטן שתפקידו להפעיל ולסובב את המדף.  המנוע יכול להתחבר ישירות למדף או להתחבר אליו באמצעות רצועות, כאשר לכל סוג של מנוע יש תכונות משלו. למשל, למנוע עם רצועות יש יכולת טובה לספיגת זעזועים, בעוד שמנוע בחיבור ישיר מועדף על ידי תקליטנים שכן הוא מאפשר להניע את התקליט אחורה וקדימה.
  • הפעלה- בשוק מוצעים פטיפונים ידניים או אוטומטיים. בפטיפון ידני יש לשים לבד את המנוף על התקליט ואילו פטיפון אוטומטי מבצע פעולה זו לבד בעקבות לחיצה על כפתור.
  • אמצעים נוספים- ניתן למצוא כיום פטיפונים שיש להם רמקולים מובנים, פטיפונים עם בלוטוס אלחוטי, ועוד.
  • מחיר- כמו עוד מכשירי שמע, גם פטיפונים מוצעים בשוק בקשת רחבה של מחירים בהתאם לאיכות, החדשנות והמקצועיות שלהם. אי לכך, חשוב להגדיר מראש תקציב לקניה זו.

 

מקום ראשון- פטיפונים של איווה

מבין דגמי הפטיפונים המודרניים שיש בשוק, המומלצים ביותר הם אלו של המותג היפני האגדי Aiwa. החברה מספקת פטיפונים איכותיים שידועים בבקרת איכות מוקפדת במיוחד של הליך הייצור. 

בין הפטיפונים של המותג, כדאי להכיר את דגם GBTUR 120WDMKI, בעל רמקולים מובנים. מדובר בפטיפון סטריאו מרשים ביותר שיש לו שני רמקולים באיכות גבוהה במיוחד 2x5W RMS, לצד מחט קרמית מובחרת, כניסה עבור USB וחיבור לבלוטוס עם יכולת קליטה למרחק משמעותי של עד עשרה מטרים. כמו כן, לפטיפון מדגם זה יש שלוש מהירויות, אודיו אנלוגי ומערכת קידוד USB / SD, כרטיס SD, מצב של החזרה אוטומטית, רגישות של 70dB ועוד.

 

במקום השני – פטיפון ביתי של Reloop

עוד פטיפונים מודרניים מומלצים הינם מבית המותג הגרמני המוערך Reloop, המתמחה בפיתוח וייצור מוצרים ייחודיים לתקליטנים מקצועיים, וידוע בפטיפונים מעולים באיכות גרמנית חסרת פשרות.

מבין הפטיפונים של המותג ראוי לציין את דגם RP-1000 MK2. מדובר בפטיפון עם גוף כבד ויציב מאלומיניום שהחברה פיתחה עבור צרכי הקהל הביתי, המציג רמה גבוהה של איכות ואמינות. כמו כן, הפטיפון הזה מוערך בזכות עיצובו של המנוע הפנימי מסוג belt-drive, שיש לו חיבור לרצועות אלסטיות מגומי היוצרות הפרדה בין פלטת הפטיפון למנוע שלו. כך נמנעת היווצרות של רטטים, מה שמוביל לקבלת סאונד חלקי ונקי במיוחד.

בנוסף, לפטיפון מהדגם הזה יש שתי מהירויות עבודה, זרוע ניגון בעלת הרמה הידראולית. מחבר אוניברסלי שאליו ניתן לחבר סוגים שונים של מחטים, ועוד. הפטיפון עצמו מסופק עם מחט מסוג OM Black pick-up שיוצרה בדנמרק בעבודת יד. 

 

במקום השלישי – פטיפון מקצועי של SAFA ACE

לסיום, עוד פטיפון מומלץ הינו של המותג SAFA ACE מדגם HP-H005, המשלב בלוטוס. מדובר בפטיפון איכותי ומעוצב עשוי מ-  MDFעם ציפוי מהגוני מבריק. הוא עובד עם רצועת הנעה, יש לו משדר חיצוני עבור אוזניות ורמקולים, קדם מגבר, הארקה וכפתורים בוררים להפעלה ולמהירות. כמו כן, הפטיפון כולל זרוע איכותית מאלומיניום, מחט מעולה תוצרת יפן, משקולת נגד החלקה, בולם זעזועים, מכסה נגד אבק ועוד. 

 

 להזמנת פטיפון מומלץ ישירות דרך האתר המוביל לבמה לחצו כאן.

אולי יעניין אתכם גם:

בלוג

איך לבחור סקסופון: כל מה שאתם צריכים לדעת

כשמדובר בבחירת סקסופון, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון, כדי להבטיח את מציאת...
בלוג

עולם של צלילים ויצירתיות: אורגנית לילדים קטנים

עבור ילדים רבים, נגינה היא דרך נפלאה לפתח יצירתיות, ביטוי עצמי ותיאום עין...
אולפן הקלטות ביתי

ציוד פודקאסט – כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שקונים

ברוכים הבאים לעולם הפודקאסטים! בסרטו זה, נעזור לכם להבין אילו ציודים דרושים לכם...
בלוג

חשיבותה של אקוסטיקה למשרדים: שיפור הפרודוקטיביות והנוחות

בהמולה של חיי המשרד, היבט אחד שלעתים קרובות מתעלמים ממנו, הוא השפעת האקוסטיקה...
אולפן הקלטות ביתי

מדריכים בעברית להתקנה והפעלה של כרטיסי קול ICON Pro Audio

שימו לב! בזמן תהליך התקנת ה-Driver הכרטיס קול צריך להיות מחובר פיזית למחשב...
בלוג

בחירה נכונה של רסיבר מומלץ לשנת 2024

בד בבד עם עליית הביקוש למערכות קולנוע ביתיות ומערכות שמע, גבר הביקוש גם...

ציוד הגברה, תאורה וכלי נגינה

מק"ט: ICON HP-200
207

קיים במלאי

מק"ט: CAT8-1C 50M
1,452

קיים במלאי

מק"ט: CAT6-1C 50M
1,263

קיים במלאי

מק"ט: 26161 BH60
565
12% הנחה
מק"ט: KST-650
1,530
1,740
12% הנחה
מק"ט: KST-630
1,220
1,380

קיים במלאי

מק"ט: BAG-39-BLUE
176
15% הנחה
מק"ט: UK-MA5-26 PACK
585
690

ציוד אולפן ו-DJ

זה מקרין לי לרגל

עד הפינות החשוכות

השיר שלנו

היי, שנתחבר?

כל הקטגוריות